6.2.2018 Nejnovější publikace krajinářského specialisty Josefa Brandla z řady Brandls Traumanlagen .
Formát A4, počet stran 100, počet obrázků 130
Předloha nejnovějšího kolejiště Josefa Brandla se nachází v regionu mezi Frankenalb a Oberpfalz, který je tak oblíbený u jeho klientů. Tyto specifikace mu umožnily velkolepým a originálním způsobem zpracovat krajinné motivy frankovsko-bavorské Jury kolem Altmühltalu.
Krajina je na první pohled charakteristická řekou Altmühl a jejím hlubokým zářezem. Předloha krasové krajiny se odráží ve dvou mocných vrstvách vápence a dolomitu, které jsou převažující složkou na svazích údolí, stejně jako jeskyně vedoucí do magického podzemního světa. Nad údolím se tyčí z dálky viditelná dominanta modelu hradu Rosenburg z Riedenburgu. Téměř skrytá na úpatí hradu je velká elektrifikovaná vlaková stanice, kterou Josef Brandl plánoval podle předlohy nacházející se ve městě Eichstätt.
Provozně systém zahrnuje tři desetiletí: vlakové soupravy z období 1960 až 1980 jsou zde provozovány v souladu s mottem „Všechno, co potěší, je dovoleno.“ Důraz je kladen na Epochu IV. s jejími pro DB typickými meziměstskými ocelově stříbrnými vozy a nákladními vlaky vedenými řadou 151. Výjevy na ulicích a malebné detaily kolejiště do značné míry odrážejí situaci od začátku roku 1970. Kolejiště vytvořit pro diváka dojem ozvěny éry III. neboli pozdních 60 .let - včetně typicky barevných vozů Rheingold E-10 a E 18, které se potkávají s modrozeleno-fialovými rychlíkovými vlaky. Do provozu ale ještě také zasahují parní lokomotivy řad 50 nebo 64, takže zážitek z provozu zobrazuje předěl dvou provozních epoch.
V publikaci najdete kromě spousty barevných inspirujících fotografií z hotového kolejiště také jeho celkový plán, mnoho detailních fotografií ztvárnění krajiny a prostředí bavorského venkova. Část publikace je také věnování morfologii skutečné vápencové krajiny a návazně na to modelovému ztvárnění vápencového lomu, které modeláři jistě ocení, protože podobných inspirací není nikdy dost.